کلمه ای که گویای احوالم باشد، کشف نشده!

سادگی و سادگی و سادگی،
تازه پی بردم به اِشکال خودم!
_________________________________
میفرماید که:

زاهد از کوچه ی رندان به سلامت بگذر
تا خرابت نکند تهمت بدنامی چند

این، پایان است.

دلتنگِ دغدغه هایم

میدونم این حرفایی که میخوام بزنم از من بعیده و احتمالاً برچسبِ "جیره خور بودن" و "تزویر" و "خودم رو خوب نشون دادن و دیگران رو قضاوت کردن" و غیره میخورم ولی آرزو که بر جوانان عیب نیست. اینا رو مینویسم فقط برای اینکه اگه عمری موند و گذرم به این نوشته ها افتاد یادم باشه که یه زمان چه آرزوهایی داشتم.

تو این مدت راجع به شهید حججی خیلیها گفتند و خیلی شنیدیم ولی برای من همسرشون و آرامش ایشون خیلی مهم تر از باقی مسائل بود. برای همین چند تا مصاحبه از ایشون خوندم که از زندگیشون گفتند. مثلاً این لینک خیلی خلاصه چگونگی آشناییشون و شرایط ازدواج و جزئیات جالب و مهمش رو مطرح میکنه و اینکه معیارهای ازدواج براشون چیا بوده. و یا در این لینک سبک زندگی شهید از دوره ی نوجوونی تا قبل از شهادت مطرح میشه، مثلِ اولین هدیه ای که به همسرشون دادند و سایر نکاتی که به نظرم همه ی اینها نشون میده منِ نوعی چقدر همه ی ابعاد زندگیم دوره از این انسانهای بزرگ. از دغدغه های نوجوونیم که من فقط درس خوندم و به آزمون و امتحان فکر کردم تا هنوز که هنوزه که درس خوندن توی فلان دانشگاه و کار کردن روی فلان موضوع برام از نون شب واجب تر شده! نمیتونم بگم همیشه، ولی هر وقت خواستم جدی به زندگی و اهدافم فکر کنم کارهای فرهنگی خیلی برام مهم بودن. نمیدونم با این یأس و ناامیدی این روزهام اصلاً میتونم دوباره به آرزوهای بزرگم فکر کنم یا نه.

تا خدا چی بخواد.

  • رهگذر

نظرات  (۵)

منم دقیقا همین احساسات و کشمکش ها رو درونم دارم ولی میدونید زندگی انگار برای هر کسی یه جوری رقم میخوره ، به نظر من مهم اینه اونجایی که هستی خوب باشی و نمیدونم شما چند سالتونه ولی این مسائل یه خورده به سن هم مربوطه ، یه خورده زمان بگذره آدم بهتر اهدافشو پیدا میکنه 
پاسخ:
خیلی ممنون از نظرتون.
یه دو سالی هست که منتظرم اهدافم برام روشن و قطعی بشن. بدتر شده که بهتر نشده! :)
یه جایی بین نظرات همین ارسالهای اخیر سنم رو لو داده بودم! ;)))
سلام خواهرجان

دیشب مستند شهید دانشگر رو نشون میداد.

ایشون هم از شهدای مدافع حرم هستن.
دقیقا دوستان و همراهان ایشون از سرگشتگی شهید پیش از پیدا کردن هدف می گفتن. از این که خیلی این شاخه و اون شاخه می پریده. اما بالاخره هدفش رو پیدا می کنه، میره سراغش و آروم میشه و نهایتا خدا شهادت رو براش رقم می زنه.

قبلا هم گفتم این حالتای شما برای خیلی ها پیش میاد. فقط خدارو ول نکنید تو هیچ شرایطی. امروز هم میلاد امام هادی علیه السلام هست. به ایشون توسل ویژه کنید و ازشون هدایت بخواید.

و البته اینو بدونید گمشده مؤمن حکمته...

شما با آثار آقای علی صفایی حائری آشنا هستید؟

پاسخ:
سلام خواهر گلم

ممنونم از نظراتتون.

یعنی برای من هم آخرش خوشه؟

حکمت؟ دقیق نمیدونم یعنی چی؟ از کجا باید به درستش رسید؟

آقای صفائی حائری رو نمیشناسم.

خیلی لطف میکنید برای راهنمایی ها. استفاده میکنم. ممنون.
قصه از وسط داستان شروع میشه
از وقتی که می بینی توی بن بستی و دارن بهت فشار میارن
اینجا، خووورد شدن طبیعیه
یه عده ای هستن که عاقلانه برخورد می کنن، با دیدن ممکن نبودن فرار از فشارها، می فهمن که نمی شه فشارها رو کم کرد، ولی می شه از بن بست بیرون اومد و در مسیر افتاد تا فشارها دیگه به جای خووورد کردن، تبدیل بشن به سرعت بخشیدن به حرکتشون...
پاسخ:
بن بست هم تعبیر به جایی هست.

نمیدونم عاقلانه برخورد کردن شدنی هست یا خیر و نمیدونم برای من آخرش قراره چی بشه.

ممنون از نظرتون.
چرا نشه از بن بست رها شد؟
اصلا آدم از بن بست ها می تونه راه ها رو پیدا کنه
وقتی دید اینجا بن بسته، می دونه باید برگرده یک راه دیگه رو بره
باید دید هدف و مقصد چی بوده؟ که با این فشارهای زندگی، توی بن بست در حال خورد شدن قرار گرفته؟

خب مقصد رو باید عوض کرد، هدف رو پیدا کرد...
پاسخ:
وقتی شک و ترس باشه هر موقعیت و هر انتخابی، با تردید همراهه. شاید گاهی اصلا نشه درک کرد که تو بن بست هستیم. یه جور عدم ثبات که یه روز فکر میکنم خیلی هم موقعیت خوبیه، روز بعد فکر میکنم همش اشتباهه، روز بعد فکر میکنم اصلا چرا باید انقدر مته به خشخاش بذارم و...

احتمالاً همون قدم اول که انتخاب هدف بوده رو محکم برنداشتم و نمیدونم چجوری باید پیداش کنم و نمیدونم اصلا این همه تلاش و زحمت لازمه؟ مثلِ عده ای دو روزِ دنیا رو خوش و راحت سپری کنم بهتر نیست؟
سلام خانوم

عید شما مبارک

استاد علی صفاپی حائری یک انسان متفاوت که به روشی نو دین رو تبیین کردند.

توصیه می کنم با کتاب «نامه های بلوغ» ایشون شروع کنید به خوندن.

کانال چشمه جاری هم در تلگرام کمک می کنه با ایشون و آثارشون آشنا بشید
@einsad

سایت
http://www.einsad.ir/

ان شاء الله با مطالعه آثار ایشون از همه  این درگیری ها و بن بست ها رها میشید.
ایشون از علمایی هستند که بعد از مرگشون شناخته شدند. اواسط دهه هشتاد به رحمت خدا رفتن. اما صداشون رو بشنوید فکر می کنید همین الان دارن ویژه شما حرف می زنن و سوالات رو جواب میدن.




پاسخ:
سلام به شما

عید شما هم مبارک باشه.

خیلی خیلی ممنونم. واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم. حتما این کتاب رو میخونم و باقی آثار ایشون رو هم پیگیری میکنم.

خیلی لطف کردید. انشاءالله که هرچی براتون پیش میاد خیر و خوشی باشه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">